2013. szeptember 7., szombat

Művészmozik kincsei

Több olyan film van, ami a külföldi kritikák oltárijó filmnek kiáltanak ki, nálunk pedig a művészmozikba vagy a nagyobb mozik napi egyszer vetített kategóriájába kerülnek. Például ők:

La Migliore Offerta (The Best Offer) (2013)
Egy árverésvezető-műgyűjtő, megszállottan magányos férfi (Geoffrey Rush) története, aki szerelembe esik egy megbízójával, aki betegségéből kifolyólag a saját kastélyának foglya. Két kényszerbetegségben szenvedő ember találkozásának története egy megdöbbentő csavarral a végén.
Úgy láttam, még adják a Toldiban, napi egyszer a Kisteremben.

Behind The Candelabra (2013)
A híres amerikai revü-sztár, Valentino Liberace életéről szóló film egyértelműen Michael Douglas jutalomjátéka a rákból való felgyógyulása után. A film Liberace és Scott Thorson szerelmének kezdetéről és végéről, a művész utolsó napjairól szól - a magyar közönség homofób hozzáállásának ellenére ezt a filmet műsorra vette a Cinema City, de a filmklub cikke szerint a kutyát sem érdekli, értsd: nem érte el a 3000-es nézőszámot sem. Sajnos.

De Rouille et d'os (Rust and Bone) (2012)
Ezért a filmért mindenki Marion Cotillard második Oscar-jelölését jósolta, végül csak a Golden Globe-ra volt elég. Egy kis független francia filmről beszélünk, ami egy bálnaidomár balesetét követő felépülését helyezi a középpontba. Cotillard partnere a Bikanyakból ismert izomkolosszus, Matthias Schoenaerts, aki szerepe szerint egy rendkívül nyers, szinte faragatlan fickó - mégis ő az egyetlen, aki emberként néz a mindkét lábát elvesztő lányra. A legjobb terápia az, ha nem a betegséget, hanem az embert kezelik.
A film már kapható DVD-n, így mozikban ne keressétek.

Nincsenek megjegyzések: